• wersja standardowa
  • Wersja kontrastowa

Podatkowa księga przychodów i rozchodów

„Podatkowa księga przychodów i rozchodów” to już 35 bezpłatne szkolenie internetowe Akademii PARP, dostępne na portalu www.akademiaparp.gov.pl. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.

 

Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów to zobowiązanie, któremu musi sprostać wielu małych przedsiębiorców. Zwłaszcza dla osób początkujących, które nie znają zasad rachunkowości, nie mają wiedzy o ekonomii i podatkach, jest to trudny obowiązek. Dlatego powstało szkolenie Akademii PARP „Podatkowa księga przychodów i rozchodów”.

 

Prowadzenie księgi podatkowej wydaje się mało skomplikowane, a jednak budzi wiele wątpliwości. Najnowsze szkolenie Akademii PARP w przejrzysty sposób pokazuje zasady prowadzenia księgi, z wykorzystaniem prostych przykładów małej firmy. – Zostało przygotowane dla osób, które stawiają pierwsze kroki w prowadzeniu firmy i nie potrzebują wielu szczegółowych informacji. Muszą wiedzieć, co mają zrobić, aby prawidłowo prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów – mówi Aneta Grzyb–Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

 

„Księga podatkowa” obejmuje zagadnienia z zakresu prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów dla początkujących. Szkolenie składa się z 7 modułówi jest dostępne na portalu Akademii PARP w całości. „Księga podatkowa” została przygotowane w formie e-learningu, czyli uczenia przez Internet, w której to uczestnik decyduje, gdzie i kiedy się szkoli. Aby zaktualizować wiedzę lub ją odświeżyć zawsze można wrócić do szkolenia.

 

W pierwszym module przedsiębiorcy zapoznają się z zagadnieniami związanymi z rozpoczęciem prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Dowiedzą się, kto może prowadzić taką księgę, jakie są zasady jej prowadzenia oraz jakie dowody księgowe mogą być podstawą wpisu do księgi.

 

Drugi moduł poświęcono ewidencji przychodów. Uczestnicy szkolenia opanują umiejętności związane z zapisami dotyczącymi przychodów w księdze, a także ewidencjonowaniem zaliczek i przedpłat, wystawieniem faktur, które są rozliczane w VAT później niż rozliczenie wynikającego z nich przychodu, odszkodowań i kar umownych.

 

Ewidencja kosztów to temat kolejnego modułu. Przedsiębiorcy dowiedzą się, czym są i kiedy wpisać do księgi koszty uzyskania przychodów, koszty działalności gospodarczej oraz na czym polega korekta kosztów niezapłaconych przez podatnika. Czym są środki trwałe? Co to jest amortyzacja? Na czym polega ewidencja wyposażenia? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w czwartym module, który omawia temat ewidencji majątku firmy.

 

Piąty moduł w całości poświęcono sprawom pracowniczym. Przedsiębiorcy zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi czynności związanych z wynagrodzeniem pracowników, które powinny zostać wpisane do podatkowej księgi przychodów i rozchodów. W module szóstym uczestnicy poznają zasady ewidencjonowania podatku VAT. Ewidencja podatku należnego i naliczonego, zwolnienia z VAT i rozliczenie z urzędem skarbowym to zagadnienia przedstawione w tej części. W ostatnim module przedsiębiorcy poznają zagadnienia związane z miesięcznym podsumowaniem podatkowej księgi przychodów i rozchodów i jej zamknięciem na koniec roku podatkowego.

 

 Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

 

 

październik 2017
P W Ś C Pt S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

 

GMINA TRZEBINIA
ul. Marszałka Piłsudskiego 14
32 - 540 Trzebinia
NIP:  628-226-01-22

URZĄD MIASTA W TRZEBINI
tel. 32 6121 227, fax: 32 6121 147
Godziny pracy: 
pn., śr., czw. 7.30 - 15.30 
wtorek: 7.30 - 17.00
piątek: 7.30 - 14.00