• wersja standardowa
  • Wersja kontrastowa

Savoir-vivre w biznesie

Czy w małej firmie potrzebna jest etykieta biznesowa? Jak zachowywać się wobec różnic pozycji, wieku oraz płci? Do jakiego stopnia można sobie pozwolić na korzystanie z luźnej atmosfery i jak nie nadużywać pozorów poufałości?

 

Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym szkoleniu e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie”.

Powszechny brak kultury upewnia wielu z nas w przekonaniu, że normy grzeczności przestają obowiązywać. Coraz częściej można spotkać się z poglądem, że tylko osoby niezważające na konwenanse, przebojowe, czy wręcz aroganckie, mają szansę na odniesienie sukcesu w życiu zawodowym.

 

Nowe szkolenie e-learning Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie” uświadamia, że zasady grzeczności wciąż obowiązują. – Stosowanie przyjętych norm ułatwia wszystkim porozumiewanie się i poruszanie w społeczeństwie. Savoir-vivre'u nie należy traktować jak kuli u nogi, która utrudnia odniesienie sukcesu. Właściwe podejście do savoir-vivre'u pomaga zbudować pozytywny wizerunek i zdobyć przewagę konkurencyjną – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Szkolenie „Savoir-vivre w biznesie” adresowane jest do mikro, małych i średnich firm. Stanowi praktyczny poradnik jak radzić sobie w życiu zawodowym małej firmy. Zwraca uwagę na najważniejsze i często spotykane problemy z obszaru savoir-vivre w kontaktach zawodowych. Składa się z ośmiu modułów.

 

W pierwszych dwóch modułach szkolenia uczestnik poznaje savoir-vivre w realiach firmy. Odkrywa podstawowe normy grzeczności w biznesie, zasady precedencji, komunikowania się między współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi. – To  praktyczny poradnik zachowania w świecie małej firmy, w typowych, ale też trudnych sytuacjach, np. wobec uciążliwych kolegów z pracy – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Pierwsze wrażenie i umiejętność nawiązania kontaktu to podstawa sukcesu zawodowego. Właściwy strój, postawa, umiejętność przedstawienia się i przywitania – to tylko pozornie mało znaczące aspekty naszej pracy. W module trzecim (Jak Cię widzą, tak Cię piszą) i czwartym (Poznajmy się) można przekonać się, że elementy te stanowią podstawę tworzenia profesjonalnego wizerunku.

Dwa kolejne moduły koncentrują się na sposobie prowadzenia rozmowy i kulturze języka. To kluczowe umiejętności dla skutecznej komunikacji, nawiązywania kontaktu i budowania relacji.

 

Nie wszyscy wiedzą, że zasady savoir-vivre’u obowiązują także przy korzystaniu z nowych technologii. Dlatego moduł siódmy szkolenia poświęcono na związane z tym tematem zagadnienia, m. in. zasady netykiety.

W ostatnim, ósmym module uczestnicy zapoznają się z zasadami przyjmowania gości w firmie oraz organizowania spotkań z klientami poza firmą.

 

„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 32 szkolenia m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

kontakt:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Infolinia 0-801 444 MSP (czyli 0-801 444 677)

 

Informacja przesłana przez Akademię PARP

październik 2017
P W Ś C Pt S N
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

 

GMINA TRZEBINIA
ul. Marszałka Piłsudskiego 14
32 - 540 Trzebinia
NIP:  628-226-01-22

URZĄD MIASTA W TRZEBINI
tel. 32 6121 227, fax: 32 6121 147
Godziny pracy: 
pn., śr., czw. 7.30 - 15.30 
wtorek: 7.30 - 17.00
piątek: 7.30 - 14.00