Zakończyła się budowa rurociągu produktowego Boronów-Trzebinia.

4 grafika
97- kilometrowy odcinek prowadzi od Bazy Paliw PERN w Boronowie do Terminala Paliw PKN ORLEN w Trzebini, dzięki czemu paliwa będą docierać szybciej i bezpieczniej do południowej części kraju. Nowa magistrala przebiega przez tereny 11 miast i gmin województwa śląskiego i małopolskiego. Inwestycja stanowi przedłużenie istniejącego układu rurociągów produktowych Płock – Koluszki – Boronów do Terminala Paliw PKN Orlen w Trzebini, w którym są magazynowane benzyny silnikowe bezołowiowe, oleje napędowe oraz dodatki. Terminal jest strategicznym punktem na mapie sprzedaży i dystrybucji paliw ze względu na bliskość dużych rynków i aglomeracji oraz lokalizacji niedaleko dużego węzła kolejowego i autostrady A4.

– Transport rurociągowy to kluczowy element surowcowego i produktowego łańcucha dostaw, od którego zależy sprawność całego systemu, jakość surowca i paliw oraz szybkość ich dostarczania do Klienta. Rurociąg produktowy Boronów-Trzebinia to uzupełnienie brakującego ogniwa wcześniej istniejącej magistrali. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i staramy się na nie odpowiadać. Dlatego nie tylko zwiększamy zasięg naszych rurociągów, ale i kontynuujemy rozbudowę baz, zwłaszcza w strategicznych nadmorskich lokalizacjach, tym samym poszerzając możliwości sprowadzania ropy naftowej i paliw z różnych kierunków świata – mówi Paweł Stańczyk, prezes PERN.

Nowa magistrala to nie tylko szybszy i bezpieczniejszy transport paliw, ale i korzyści dla społeczności lokalnych. Projekt oznacza również zwiększenie budżetu gmin – o 2 proc. podatku rocznego od wartości wybudowanej infrastruktury na jej terenie (od roku 2024). Gminy mogą zagospodarować tę kwotę dowolnie, wykorzystując na ważne dla społeczności lokalnej cele. Dodatkowo tam, gdzie było to możliwe realizując prace wykonawcy korzystali z usług świadczonych przez miejscowe i regionalne firmy.


(źródło: PERN S.A.)