Wiele wskazuje na to, że już w przyszłym roku pociągiem z Katowic do Krakowa dojedziemy w 45 minut. Tym samym podróż z Trzebini do stolicy Małopolski czy województwa śląskiego potrwa mniej niż pół godziny! Takie zapowiedzi padły dziś podczas konferencji z okazji zakończenia modernizacji trzebińskiego dworca PKP.

Otwarcie dowrca w Trzebini po przebudowie

Uroczyste otwarcie dworca PKP w Trzebini po przebudowie

W uroczystym spotkaniu z okazji zakończenia przebudowy dworca kolejowego w Trzebini, a konkretnie oddania do użytku peronu nr 1, a także zakończenia modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Jaworzno-Szczakowa – Kraków Główny, wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, posłowie Rafał Bochenek i Krzysztof Kozik, prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel, burmistrz Jarosław Okoczuk.

Podczas konferencji prezes zarządu PKP PLK zapowiedział, że wiosną przyszłego roku pociągi na tej trasie przyspieszą nawet do 160 km/h. To oznacza, ze czas przejazdu znacznie się skróci. Podróż z Trzebini do stolicy Małopolski potrwa niespełna pół godziny.

- Dworzec kolejowy w Trzebini po raz pierwszy odwiedziłem ponad czterdzieści lat temu. Jego stan techniczny nie napawał optymizmem. Dlatego widząc go dziś, po przebudowie, jestem dumny, że mogę być uczestnikiem tych wydarzeń. Zmieniamy polską kolej na lepsze – powiedział minister Andrzej Adamczyk. Dodał, że Polacy coraz chętniej wybierają pociąg jako środek transportu. W lipcu tego roku, jak wyliczał, PKP Intercity przewiozło 15 razy więcej pasażerów niż w lipcu 2020 roku.

- To dowód na to, że stawiamy na kolej – podkreślał.

- Trzebinia jest teraz bliżej Krakowa. Dojazd pociągiem z tego miasta do centrum stolicy Małopolski zajmuje mniej czasu niż przejazd tramwajem z obrzeży Krakowa do centrum – zauważył wojewoda Łukasz Kmita.

- To historyczny moment dla miasta i gminy Trzebinia – podczas konferencji głos zabrał także burmistrz Trzebini Jarosław Okoczuk. Mówił nie tylko o inwestycjach kolejowych. Wspomniał także o parkingu, jaki powstaje przy dworcu PKP przy wsparciu rządowej dotacji oraz potrzebie budowy obwodnicy miasta.