Droga pieszo-rowerowa, prowadząca wzdłuż ul. Słowackiego w Trzebini aż do zalewu Chechło, kontynuacja budowy utwardzonego pobocza dla pieszych w Psarach, montaż tzw. inteligentnej sygnalizacji na osiedlu Energetyków. Burmistrz Jarosław Okoczuk od miesięcy zabiegał w powiecie o realizację tych trzech zadań. Udało się.
Na wniosek burmistrza na tym przejściu dla pieszych na os. Energetyków ma powstać sygnalizacja świetlna
- Odkąd objąłem urząd burmistrza jestem otwarty na współpracę z powiatem i przy każdej okazji deklaruję wsparcie finansowe dla zadań realizowanych na drogach powiatowych w Trzebini. Na mój wniosek wspólnie chcemy zrealizować kolejne przedsięwzięcia, poprawiające bezpieczeństwo pieszych, a także rowerzystów. Jestem już po rozmowie ze starostą Andrzejem Urygą, który poparł realizację wnioskowanych przeze mnie zadań – mówi Jarosław Okoczuk, Burmistrz Miasta Trzebini.
Jeszcze tej jesieni przy ul. Ostra Góra w Psarach, na odcinku aż do ul. Źródlanej, ma powstać utwardzone pobocze dla pieszych. Trzebiński samorząd pokryje 50 proc. kosztów zadania.
Gmina do spółki z powiatem zamierzają poprawić bezpieczeństwo także na ul. Jana Pawła II, która przecina na pół trzebińskie osiedle Energetyków. Na wniosek burmistrza Okoczuka na przejściu dla pieszych ma zostać zamontowana sygnalizacja świetlna z radarowym pomiarem prędkości na wzór tych, jakie funkcjonują od lat na ul. 1 Maja na osiedlu Trzebionka czy przy ul. Grunwaldzkiej w Sierszy.
Planowany przebieg trasy pieszo-rowerowej, która połączy Puszczę Dulowską z zalewem Chechło
- Jest jeszcze jedno zadanie, na realizacji którego osobiście bardzo mi zależy. To budowa drogi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ul. Słowackiego, która poprowadzi nad zalew Chechło i połączy się z istniejącą drogą pieszo-rowerową przy ul. Topolowej. Dzięki tej inwestycji rowerzyści bezpiecznie będą mogli się przemieszczać pomiędzy Puszczą Dulowską a zbiornikiem Chechło – podkreśla burmistrz Jarosław Okoczuk.
Jak zapewnił go starosta chrzanowski, jeszcze w tym roku rozpoczną się prace projektowe budowy traktu pieszo-rowerowego.