Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+), a zamiast wysyłać pisma, urzędnik będzie mógł zadzwonić lub wysłać informację pocztą mailową.

Skrótowa informacja graficzna na temat Rejstru Danych Kontaktowych

W grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków.

Przekazanie danych do RDK (numer telefonu lub adres e-mail lub oba) jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.