Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia organizuje kampanię edukacyjną „Słodki, słodszy... cukrzyca!” . Ma ona na celu promocję zamian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezrefleksyjnie i bezwiednie.

 

Kampania edukacyjna NFZ grafikaW ramach kampanii, Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z TVP oraz Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków propaguje w telewizji publicznej spot „Nie przesadzaj – nie przesładzaj!”. Ponadto, przez siedem kolejnych tygodni, w każdy poniedziałek, w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazuje jak słodko, przyjemnie, cicho i podstępnie cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski, nagradzanie dzieci słodyczami, pocieszanie smutków, uciszanie napięcia nerwowego czy łatanie nudy – serdecznie zachęcamy do oglądania.

Trwająca pandemia koronawirusa niestety przyczyni się do wzrostu nadwagi. Powody są oczywiste: kwarantanna, praca zdalna, mniejsza aktywność fizyczna, pogorszenie stanu psychicznego. Jedną z reakcji na pogorszony nastrój czy depresję jest zwiększony apetyt, szczególnie, gdy nie wychodzi się z domu. Celem akcji Narodowego Funduszu Zdrowia jest budowanie świadomości społecznej o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości oraz cukrzycy, a także uczyć nowych, korzystnych zdrowotnie wyborów.

W tym miejscu zachęcamy Państwa również do zapoznania się z listopadowymi i grudniowymi zagadnieniami „Śród z profilaktyką”. Na stronie internetowej akademii NFZ akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka/ zamieszczono materiały, dotyczące profilaktyki antynikotynowej i przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP), aktywności fizycznej dla seniora jako profilaktyki chorób oraz gruźlicy i chorób płuc.

(Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ w Krakowie)