Podział nieruchomości
Informacja zaktualizowana 30.01.2023 r.
Załącznik nr 1
Wniosek - plik doc.
Wniosek plik pdf.
Załącznik nr 2
Uzupełnienie wniosku - plik doc.
Uzupełnienie wniosku - plik pdf.
Załącznik nr 3
Oświadczenie - plik doc.
Oświadczenie - plik pdf.
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Referat Regulacji Geodezyjno-Prawnych, ul. Narutowicza 10, II piętro, pokój nr 16, nr telefonu (32) 612 12 27 wew. 174, (32) 711 10 74
1.Wniosek osoby posiadającej tytuł prawny do nieruchomości, w którym określa cel podziału.
a. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. odpis z księgi wieczystej, akt własności ziemi, postanowienie spadkowe, akt notarialny, i inne),
a1. zamiast dokumentów stwierdzających tytuł prawny do nieruchomości można dołączyć oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4 i ust. 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami, przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczyste wraz ze wskazaniem numeru księgi założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 w/w ustawy, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
b. wypis z ewidencji gruntów i kopia z mapy ewidencyjnej,
c. wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – na kopii mapy katastralnej, uzupełniony w razie potrzeby niezbędnymi dla projektu podziału elementami zagospodarowania terenu,
d. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
e. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku planu, o której mowa w art.94 ust.1 pkt 2,
f. pozwolenie, o którym mowa w art.96 ust.1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
g. w przypadku nieruchomości ukształtowanych w sposób uniemożliwiający ich racjonalne zagospodarowanie właściciele, mogą złożyć zgodny wniosek o ich połączenie i ponowny podział na działki gruntu, jeżeli przysługują im jednorodne prawa do tych nieruchomości. Do wniosku należy dołączyć, złożone w formie aktu notarialnego, zobowiązanie do dokonania zamiany.
Brak opłat.
Urząd Miasta w Trzebini, Biuro Obsługi Klienta ul. Marszałka Piłsudskiego 14, pokój nr 1 na parterze lub
Urząd Miasta w Trzebini, dziennik podawczy - ul. Narutowicza 10, pokój nr 1 na I piętrze.
Podział nieruchomości zostanie zatwierdzony po przedłożeniu do wniosku dokumentów zgodnie z art. 97 ust.1 a ustawy o gospodarce nieruchomościami, tj. protokołu z przyjęcia granic nieruchomości, wykazu zmian gruntowych, wykazu synchronizacyjnego, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księgach wieczystych oraz mapy z projektem podziału, opatrzonej klauzulą o przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Termin zgodnie z KPA.
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późniejszymi zmianami),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004, Nr 268 poz. 2663 z późniejszymi zmianami),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późniejszymi zmianami).
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Trzebini.
Wszelkie uwagi proszę przekazywać pisemnie na adres Urzędu Miasta.