W dniu 15 listopada br. odbyło się spotkanie dotyczące omówienia opracowania wielowariantowej koncepcji budowy dróg gminnych. Zaprezentowano trzy warianty przebiegu dróg, przedstawiono aktualne natężenie ruchu na obecnych drogach oraz prognozowane na rok 2025 na poszerzonej sieci.

mapa koncepcja 15.11

W naradzie udział wzięli: Grzegorz Żuradzki - Pełniący Funkcję Burmistrza Miasta Trzebini wraz ze swoim zastępcą, burmistrz elekt Jarosław Okoczuk, Nadleśniczy Nadleśnictwa Chrzanów Andrzej Berkowski, pracownicy Urzędu Miasta w Trzebini– Ewa Jaśko, Renata Wielonek i Paweł Korbiel oraz przedstawiciele firmy wykonującej opracowanie.

 

Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy dwóch dróg gminnych wykonała Pracownia Planowania i Projektowania Systemów Transportu Altrans z Krakowa. Koncepcja służy wyznaczeniu wariantów i określeniu możliwego przebiegu projektowanych dróg. Tematyka wariantów budowy drogi łączącej Myślachowice z Młoszową, z ominięciem centrum miasta, była już wielokrotnie rozpatrywana przez władze gminy bez szczęśliwego finału. Istotnym zagadnieniem jest ograniczenie nadmiernego ruchu samochodowego w centrum miasta.

 

Szacunkowe koszty budowy dróg to około 40 mln zł, z czego ok. 5 mln pochłonęłyby koszty wykupu gruntów. Gmina Trzebinia przygotowuje materiały projektowe, aby skorzystać z dofinansowania z budżetu państwa w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Projekt ustawy zakłada, że inwestycje w trasy lokalne będą mogły otrzymać wsparcie w wysokości do 80 proc. kosztów inwestycji, a wartość dofinansowania pojedynczego projektu może wynieść maksymalnie 30 mln zł.

 

Nowy układ drogowy miałby być połączeniem pomiędzy ul. Młoszowską w Trzebini (okolice „zimnej” ciepłowni) do skrzyżowania ulic: Parku Jurajskiego i Partyzantów w Myślachowicach /kierunek południe-północ/ o długości ok. 3,5 – 4,0 km – łącznie z przebudową skrzyżowań z ul. Młoszowską i ul. Parku Jurajskiego oraz połączenia od skrzyżowania drogi wojewódzkiej 791 i ul. Grunwaldzkiej w Trzebini (bez przebudowy tego skrzyżowania) do połączenia z ul. Bożniową w Młoszowej o długości ok 2,5 – 3,0 km. W żadnym wariancie nie przewiduje się znaczących obiektów inżynieryjnych, zaś roboty ziemne planuje się ograniczyć poprzez wybór trasy o możliwie korzystnym ukształtowaniu terenu.

 

Następne spotkanie w tym temacie z udziałem przedstawicieli społeczeństwa planuje się na miesiąc styczeń 2019 roku.