Do 12 lutego można zgłaszać firmy i fundacje korporacyjne do Konkursu o tytuł „Dobroczyńcy Roku”. Ma on na celu nagrodzenie i promocję najbardziej odpowiedzialnych dużych i małych firm, które angażują się w działania na rzecz zmiany świata - zarówno na szczeblu lokalnym, jak i globalnym

dobroczynca roku

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 1997 roku wspiera wyróżniające się odpowiedzialnością i zaangażowaniem firmy, dla których priorytetem jest działalność społeczna na równi z dbaniem o klientów i otoczenie.

Tegoroczne hasło Konkursu brzmi: „Czas współpracy, czas działania”. Odwołuje się ono, podobnie jak w dwóch poprzednich latach, do Agendy Na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 25 września 2015 - planu na rzecz świadomego i zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie.

-  W tym roku minie pięć lat od uchwalenia Rezolucji. To najwyższy czas, aby wzywać nie tylko do deklaracji współpracy pomiędzy firmami a organizacjami pozarządowymi, ale także do konkretnego działania włączającego również innych partnerów do wspierania idei zrównoważonego rozwoju. Alarmujące informacje np. na temat zagrożeń wynikających z kryzysu klimatycznego, pokazują, że czas działać. I dotyczy to nas wszystkich. Bez wyjątku! – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Do 12 lutego można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu „Dobroczyńca Ro-ku 2020”. Firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach:
· Edukacja,
· Ekologia,
· Rozwój Lokalny,
· Zdrowie,
· Pomoc Społeczna,
· Sport,
· Fundacja Korporacyjna.

Laureatów wybierze Kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów, zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmiku opowiadającego o prowadzonym przez nie projekcie.

Dlaczego warto się zgłosić do Konkursu?
Marka „Dobroczyńca Roku” wyróżnia firmy, które wymagają od siebie więcej, są realnie zaangażowane w projekty społeczne: takie, które mogą zaoferować pracownikowi więcej niż tylko gratyfikację finansową za wykonaną pracę. Konkurs pokazuje, jak różnorodne formy może przybierać społeczne zaangażowanie biznesu: od prowadzenia wolontariatu pracowniczego, poprzez działania na rzecz środowiska naturalnego, po wsparcie lokalnych inicjatyw.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. 

Konkurs wspierają: Forum Darczyńców, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Pracodawcy RP, Global Compact Network Poland, a także CR Navigator, marke-tingprzykawie.pl, NGO.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, poradnikprzedsiebiorcy.pl, egospodarka.pl, Nowy Marketing, HR na obcasach oraz HR Polska.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://www.dobroczyncaroku.pl/zglos-firme